søndag, januar 22, 2006

langt vekke lang tanke langt inne

og så var jeg tilbake. og så var jeg med ett usikker. på hva som kom først, tiger eller panther, og hva som var størst, tiger eller panther, og vips så satt jeg der og tvilte, på apple, på det tredje riket, på barten til adolf og kalosjene til eva og med ett måtte jeg sette meg ned og tenke på om det EGENTLIG NOEN GANG kommer noe godt ut av å lese bøkene om landgangen i Normandie, og før jeg hadde tenkt tanken frem til endestasjonen hadde jeg forvandlet meg til en gnu. Eller surikat. Ett av to. Ikke godt å si fra denne vinkelen. og som han skrev, min gode venn john erik, i leksikonet den gangen, alle er geniale minst en gang i livet, and the perspiration, the perspiration, mens jeg tenkte for meg selv: var det den dagen i 1984. Var det det? Er det bare vill gjetting og flaks herfra og ut?