onsdag, juli 05, 2006

LACKTR goes Paris #4


ON.Nærmere tretti grader om dagen og nærmere tretti grader om natten. Skoddene er igjen foran vinduene. Et kjøleskap fylt til randen av pellegrino og evian, øl, vin, tomme vannflasker stilt opp langs den ene veggen. Dynen pakket bort, bare trekket igjen, men også det er for tykt. Når jeg våkner om morgenen, føles det som om jeg har blitt balsamert. Måtte ta ut batteriet på maskinen, fordi varmen fra det gjorde rommet ulevelig. Gjennomvåt i løpet av minutter. Og på metroen i dag fra Stalingrad stasjon (hvor vi tok bilder med alt for høy eksponering , viste deg seg dessverre, og de bygningene som var så bra!) må det ha vært nærmere femti grader og fullstendig stillestående luft. Nesten ingen som snakket. Forsøkte bare å komme oss gjennom det. Hadde betemt oss for å dra til fem vilkårlige stasjoner, på fem kanter av byen, fotografere, gå til neste stasjon og dra videre. Oppdaget ikke eksponeringsproblemet før vi kom hjem. 46 bilder det aldri ble noe av. To live-album med Lou Reed jeg ikke visste fantes. Og så innom butikken, bruke unaturlig lang tid ved frysedisken. Brie´en har smeltet ut over kjøkkenbenken. Femte eller sjette ølen. Ikke snakket med noen på flere dager, jo, det vil si, det har vært noen telefoner. Summer of Sam. Minus Sam. Bare den gladpakvarmen, som egentlig er ganske fin, som egentlig begynner å bli behagelig, om en dag eller to dager vil det sannsynligvis være mulig å forme en eller annen mer eller mindre fornuftig tanke i den. Temperaturen. Tordenvær, regnbyge som varte i underkant av tyve sekunder. Og netter, (segment missing) øl eller for mye vann, en fin ubalanse i regnskapet og så skrives det ting som det (segment missing), men noe annet, et eller annet, og det finnes ingen filter, og det er fint, uten filter, boom boom boom, hull i himmelen, periskop og trange sko, noen har vasket bort blodet fra den gata hvor den fyren døde i går, all tracks have been erased, all evidence has been destroyed, og ja, jeg bare ljuger, mens LACKTR vaser rundt og gjør sine ting på sitt språk på disse 30 kvadratmeter, jobbes det på en (segment missing), begynnelsen på en (segmen tmissing), eller slutten, eller midt i, og jeg bare ljuger når jeg sier at det ikke finnes filtre eller jeg ljuger når jeg sier at jeg ljuger, og denne (segment missing) foregår i kalde minusgrader lenger nord og kanskje blir det bok av det en gang og kanskje gjør det ikke det, men et eller annet blir det, om så bare et bokomslag med permer uten innhold. Er det noen som kan ta med en bordvifte, noen som kan ta med luftsirkulasjon, noen som kan ta med en ullue dyppet i sjøen, nei det var sant, det var en idiotisk idé, et tordenvær av apokalyptiske proporsjoner nå, og regnværet, regnværet, regnværet, regnværet, blablablablabla. Torsdag får vi besøk fra Norge. The plot thickens. Sånn. Johan Harstad. OFF.

(Dusjforhengkunst...)