tirsdag, november 14, 2006

LACKTR ut på tur (igjen)


Deler av LACKTR drar i dag til treskoens land, Holland, for å delta på seminaret "Ysting - en saga blott?". Dessverre er antall plasser på dette seminaret begrenset til to, og LACKTR har fått begge. Det betyr imidlertid at de resterende LACKTRISTER er meldt på det alternative - men vel så interessante - seminaret "Forskjeller og likheter mellom watt og vatt". Denne Johan Hopphvasa (eller hva han nå heter) blir også med, da det viste seg å passe med at han skal gjøre en opplesning på musikk/litteratur/film-festivalen Crossing Border i Den Haag, lørdag 18. november. Og på tross av vår instendige motvilje (mtp hva det vil gjøre for arbeidsmiljøet her på bruker når han kommer tilbake), er det nå også klart at Pjotrs kone, Viktoriya også blir med, som en del av Hopphvasas entourage.

Vi har i dag mottatt en notis fra Hopphvasa, og velger å publisere den her, til dem som måtte interessere seg for slikt:

"I forbindelse med den nederlandske oversettelsen av Buzz Aldrin bla bla bla har undertegnede blitt invitert til Haag for å delta på Crossing Border-festivalen 2006. I samme forbindelse vil jeg også oppholde meg i noen dager i Amsterdam i forkant av festivalen, for å gjøre noen intervjuer og besøke mitt nederlandske forlag, Podium. Jeg har tidligere vært i Nederland, eller Holland, som jeg insisterer på å kalle det, men dog aldri kommet meg utenfor flyplassen. Det er også med stor glede jeg registrerer at min opplesning / forestilling (hva enn det blir) er trygt og pent plassert mellom konserter av Supersilent og Susanna & The Magical Orchestra. Særlig det at Supersilent spiller i forkant er av betydning, da det finnes solide og ubrytelige lenker mellom Supersilent og det bokprosjektet jeg for tiden jobber med. Denne turen vil for min del bli en finfin anledning til å kunne gå med tresko uten å skjemmes, uten å bli sett ned på. Det er jeg takknemlig for. Og når det gjelder Viktoriya og hennes deltakelse på denne reisen, vel, det velger jeg ikke å kommentere utover å si Pjotr - våkne opp og lukt på Nescaféen!"

LACKTR kan også informere om at Crossing Border tidligere år har hatt opptredener / opplesninger av bl.a Lou Reed, Norman Mailer, David Mitchell, Germaine Greer, Irvine Welsh, Jeanette Winterson, Douglas Coupland, Gerard Reve, Dave Eggers, Michel Houellebecq og DBC Pierre.

mer info på:
www.crossingborder.nl